Môcť pracovať produktívne či dostatočne kreatívne závisí v nemalej miere aj od prostredia, v ktorom danú prácu vykonávame. Obzvlášť kancelárie sú neraz ponurými šedými miestami bez štipky fantázie. O nekvalitnom kancelárskom vybavení a dusnej atmosfére ani nehovoriac.
Ako by teda mala vyzerať funkčná moderná kancelária? Ponúkame Vám 3 tipy, ktoré Vám budú pri jej zariaďovaní istotne veľmi nápomocné.
1. Dostatok svetla
Je jedno, kde pracujeme. Či robíme z domu alebo dennodenne dochádzame niekam do kancelárie. Podstatné je, aby nás pracovný priestor motivoval. To sa dá docieliť jednoducho, na začiatok postačí dostatok svetla. Ideálne je, ak máte možnosť pracovať niekde pri okne, kde máte väčšinu dňa k dispozícii denné svetlo, ktoré pridá každému priestoru na intenzite a Vám na nálade a chuti do práce.
A keď už toho denného svetla toľko nie je, siahnite po kvalitnom umelom osvetlení. Ideálne sú pracovné lampy s vyváženým bielym svetlom umiestnené na pracovnom stole. Myslite na to, že najmä pri práci s počítačom sa naše oči rýchlo unavia, a tak umiestnite lampu tak, aby nebolo vidieť zdroj svetla, a teda, aby Vás lampa neoslňovala. Platí pravidlo, že čím chladnejšie je svetlo lampy, tým menej nás to unavuje.
2. Prehľadnosť
Pri zariaďovaní kancelárie dbajte na to, aby ste ju nepreplnili zbytočnosťami. Čím viac vecí máme na stole, tým neprehľadnejšia je celá kancelária. To sa vzťahuje aj na pracovný stôl i samotný počítač. A tak, aké prehľadné sú naše pc stolíky, taký „čistý“ by mal byť aj počítač. Vytrieďte a mažte nepotrebné súbory, na ploche majte len to ozaj nevyhnutné, nech nestrácate čas ani energiu so zbytočnosťami.
Stôl si udržiavajte stále uprataný a v minimalistickom režime.
3. Kvalitné sedenie
A na záver či celkom na začiatok venujte zvýšenú pozornosť dobrej kancelárskej stoličke alebo kreslu. Pre všetkých, ktorí strávia väčšinu dňa sediac pri stole, je alfou a omegou mať dobrú stoličku, ktorá nám nedeformuje chrbticu ani nespôsobuje bolesti hlavy. Každá kvalitná kancelárska stolička by mala mať nastaviteľné podpery rúk, opierku hlavy aj anatomicky tvarovanú opierku na chrbát.
Tak čo, s čím pri zariaďovaní Vašej kancelárie začnete?